یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۲۶:۱۳

ایران آماده میزبانی بزرگترین کشتی‌های نفتکش جهان شد

باشگاه خبری فراساحل: یک مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون امکان پهلوگیری همزمان ۹ کشتی نفتکش در پایانه خارگ وجود دارد، گفت: در خارگ حتی بزرگترین کشتی‌های نفتکش با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه هم می‌توانند پهلوگیری کنند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مهر، غلامحسین گرامی درباره آخرین وضعیت آماده‌سازی اسکله و تاسیسات پایانه خارگ به‌عنوان بزرگترین پایانه صادرات نفت خام ایران در دوران پساتحریم، گفت: در شرایط فعلی حدود ۹۴ درصد نفت خام ایران از پایانه خارگ به بازارهای جهانی صادر می‌شود.

رئیس اداره عملیات صادرت شرکت پایانه‌های نفتی با اعلام اینکه نفت تولیدی در مناطق نفت‌خیز از طریق پنج خط لوله زیر دریایی ۳۰ اینچ (سه خط)، ۴۲ اینچ و ۵۲ اینچ پس از پمپاژ از تلمبه خانه گوره به خارگ ارسال می‌شود، تصریح کرد: این نفت در مخازن ۱۴۰ هزار تا یک میلیون بشکه‌ای ذخیره‌سازی می‌شود، علاوه بر نفت خام سبک و سنگین که از مناطق نفت‌خیز تولید و فلات قاره تولید می‌شود، به اسم نفت خام مخلوط فروزان تولیدی سکوهای ابوذر، فروزان و درود صادر می‌شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه مخازن ذخیره سازی در پایانه خارگ می‌تواند یک نوع نفت و برخی دو نوع نفت سبک و سنگین را در خود ذخیره‌سازی کنند، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت اسمی ذخیره‌سازی نفت خام در پایانه خارگ ۲۸ میلیون بشکه است. وی در خصوص وضعیت پهلوگیری کشتی‌های نفتکش در پایانه نفتی خارگ، توضیح داد: در ترمینال شرقی یا اسکله T به طور همزمان می‌توان ۶ کشتی نفتکش را پهلودهی کرد و به هر نفتکش به طور همزمان ۶۷ هزار ۵۰۰ بشکه در ساعت انتقال داد.

گرامی با یادآوری اینکه در ترمینال شرقی یا اسکله T هر سه نوع نفت خام سبک، سنگین و فروزان را می توان بارگیری کرد، یادآور شد: آب خور این اسکله ۲۱ متر بوده و کشتی‌های نفتکش با ظرفیت ۲۷۵ هزار تن می‌توانند پهلودهی داده شوند. وی همچنین با بیان اینکه اسکله غربی که تحت عنوان آذر پاد هم شناخته می‌شود، می‌تواند همزمان سه کشتی نفتکش بارگیری کند، گفت: در مجموع در این اسکله امکان تحویل ۳۶۰ هزار بشکه نفت خام به سه کشتی نفتکش وجود دارد. این مقام مسئول با یادآوری اینکه عمق آبخور اسکله غربی پایانه نفتی خارگ حدود ۳۰ متر است، خاطرنشان کرد: از این رو امکان پهلودی به بزرگترین کشتی‌های نفتکش می‌توانند در این اسکله پهلودهی داده شوند.



  کد خبر : 972
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :